Rabarber chutney

När vi var i Jämtland så fick jag med mig en massa rabarber hem så det har varit en utmaning att hitta roliga recept att använda! Till slut hittade jag ett i ICAs App.
Men jag skriver ner det här också!

I
Ingredienser
600g rabarber
1 röd chili
2 rödlökar
4 dl socker
1 msk riven ingefära
1 tsk salt
1 krd svartpeppar

Ansa och skär rabarbern i ca 2 cm stora bitar. Skala, halvera och skär löken i tunna skivor. Dela, kärna ur och finhacka chilin.
Lägg alla ingredienser i en kastrull tillsammans med salt och peppar.
Koka upp och låt småkoka utan lock ca 20 minuter. Rör då och då. Häll upp i en väl rengjord glasburk. Sätt på ett lock. Förvara i kylen.

Lycka till!
Anna


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser gott ut! Kul när man kan ha rabarber i annat än efterätter. Det här receptet har jag oprovat fortfarande, du kan få testa åt mig ;)
http://pipopp.wordpress.com/2010/06/01/rabarbersallad-med-vitkal-dill-och-fankal/

Svar: Självklart testar jag det receptet , hoppas det kommer sommarkål o grönsakslådan snart :-)

Anna

2013-07-18 @ 04:33:59
Postat av: Elin

Det var nog jag som postade anonymt :D

2013-07-18 @ 04:34:51
URL: http://www.ragazze.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0