Raw chiagröt/pudding

Håller på att testa mig fram hur jag kan används mina chiafrön, hör kommer ett test!

Chiapudding/gröt med blåbär toppad med banan och valnötter.
Så här gjorde jag:
Hällde upp 5 dl vatten i en skål och bladade i ca 8 msk chiafrön, 1.5 msk Ph-balans blåbärspulver och 1 msk agavesirap . Detta fick stå över natten.
När jag sedan skulle äta så toppade jag med banan och valnötter.

Vad man kan tänka på när man använder chiafrön är att kvalitén är väldigt ojämn så mina mått kanske inte stämmer för dig så du får prova dig fram :-)

Detta recept kommer jag helt klart göra om känns mycket fräschare än att blanda chiafrön med mandelmjölk som jag gjort tidigare .

Ha en underbar dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0