Cashewnötsglass!

Tänkte försöka mig på göra glass av cashewnötter !

Ingredienser
3dl cashewnötter
4dl vatten
3 -5 dadlar beror på vilken sort du använder.
1 vaniljstång
1msk Lucuma
3 msk raw choklad ( hackad)
1 dl mullbär

Så här gjorde jag!
Blötlägg cashewnötter ( minst 3 timmar)

Lägg i Cashewnötter, vatten, vaniljstång , Lucuma I en mixer och kör till smeten är slät lägg sedan till dadlar och kör igen !
Lägg smeten i glassmaskinen
Mixa eller hacka mullbär och choklad
När glassen är klar rör i mullbär och choklad.

Lägg över glassen i en bytta och ställ in i frysen , här kunde jag inte hålla mig utan vi åt den som en semifredo i stället!

Servera med jordgubbar eller hallon :-)

Lycka till
A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0